Thursday, April 21, 2016

TELANJANG makan: LONDON untuk mendapatkan restaurant pertama 'pilihan pakaian telanjang’ . . .


© Mike Segar/Reuters

JamaliahYusofYacob Jika pengalaman makan sesuai yang melibatkan bogel awam, maka anda berada dalam nasib. London adalah kira-kira untuk membuka muncul restoran 'pakaian-pilihan' yang pertama.

Bunyadi akan dibuka pada bulan Jun dengan pengunjung diberikan akses pada siapa cepat dia-dapat. Senarai menunggu semasa mempunyai lebih daripada 4,800 nama. Bagi mereka yang ingin mencuba pop up tanpa perlu mendedahkan diri mereka, bimbang. Terdapat dua bahagian, yang "tulen" seksyen, atau zon telanjang, dan bahagian yang berpakaian. Ia tidak jelas sama ada seksyen yang berpakaian akan dapat merenung bahagian tulen, tetapi sekatan buluh telah disebut.

Naked Dining: London to get its first ‘clothing-optional’ restaurant . . .

If your ideal dining experience involves public nudity, then you’re in luck. London is about to open its first ‘clothing-optional’ pop up restaurant.

The Bunyadi will open in June with diners granted access on a first-come first-serve basis. The current waiting list has more than 4,800 names. For those who wish to try the pop up without having to expose themselves, worry not. There will be two sections, a “pure” section, or naked zone, and a clothed section. It’s not clear whether the clothed section will be able to ogle the pure section, but bamboo partitions have been mentioned.

Sebuah restoran pakaian-pilihan, dipanggil Bunyadi, akan membuka di London pada musim panas. Berminat?  (A clothing-optional restaurant, called The Bunyadi, will open in London in the summer. Interested? Sign up here): http://thebunyadi.com


Pelanggan yang ingin mengambil bahagian dalam sedikit makan bogel akan disediakan dengan bilik persalinan, loker dan gaun.

Idea restoran tidak hanya kira-kira makan perkempulan hidup yang telanjang. Bunyadi bertujuan untuk mewujudkan satu pengalaman makan daripada " benar2 pembebasan," menurut Seb Lyall, yang datang dengan idea.

"Kami percaya rakyat perlu mendapat peluang untuk menikmati dan bermalam tanpa sebarang kekotoran: tiada bahan kimia, tiada pewarna tiruan, tiada elektrik, tiada gas, tiada telefon dan juga tidak ada pakaian jika pelanggan ingin" jelasnya.

"Kami telah bekerja keras untuk mereka bentuk ruang di mana pengunjung segala-galanya berinteraksi dengan laki dan telanjang. Penggunaan partition buluh semulajadi dan cahaya lilin telah membolehkan kami untuk membuat restoran bijaksana, manakala mematuhi etos di sebaliknya. Tidak syak lagi, ini projek yang paling mencabar bagi kami lagi, yang membuatkan kita amat teruja mengenainya."

Customers who wish to partake in a bit of nude dining will be provided with changing rooms, lockers and gowns.

The idea of the restaurant isn’t just about nudist eating. Bunyadi is meant to create a dining experience of “true liberation,” according to Seb Lyall, who came up with the idea.

“We believe people should get the chance to enjoy and experience a night out without any impurities: no chemicals, no artificial colours, no electricity, no gas, no phone and even no clothes if patrons wish” he explained.

"We have worked very hard to design a space where everything patrons interact with is bare and naked. The use of natural bamboo partitions and candlelight has enabled to us to make the restaurant discreet, whilst adhering to the ethos behind it. No doubt, this has been the most challenging project for us yet, which makes us very excited about it."


Heh. Pop up restoran berbogel di London. Saya harap mereka tidak menghidangkan sup panas ... (Heh. Pop up naked restaurant in London. I hope they don't serve hot soup..). @thebunyadi - http://thebunyadi.com  #restaurant#naked #popup

Makanan akan dimasak di panggangan kayu api dan pengunjung akan menggunakan peralatan makan boleh dimakan. Adalah diharapkan bahawa peralatan makan yang cukup kukuh, untuk mengelakkan sebarang tumpahan yang menyakitkan.

Bunyadi, yang bermaksud 'asas' dalam bahasa Hindi, Impian oleh Lollipop Lyall, yang baru-baru ini membawa ‘bar Breaking Bad’ bertemakan untuk Shoreditch (membuat Cereal Killer kafe kelihatan jinak dalam gentrification iaitu kawasan sekali kerja-kelas).

Food will be cooked on a wood-flame grill and diners will use edible cutlery. It is hoped that the cutlery is sturdy enough, so as to avoid any painful spills.

Bunyadi, which means ‘basic’ in Hindi, was dreamt up by Lyall’s Lollipop, which recently brought a Breaking Bad themed bar to Shoreditch (making the Cereal Killer cafe look tame in its gentrification of the once working-class area).



Berita buruk untuk London sudah gatal-gatal untuk Instagram Pengalaman Makan bogel dan semula jadi mereka, ada telefon dibenarkan, yang mungkin satu idea yang baik kah.

Walaupun idea ini adalah pasti berdaya cipta, salah berharap duduk akan dapat dibasmi kuman dengan secukupnya selepas setiap set backsides meninggalkan kerusi.

Bad news for Londoners already itching to Instagram their nude and natural dining experience, no phones are allowed, which is probably a good idea.

While the idea is certainly inventive, one hopes the seating will be adequately disinfected after each set of backsides leave the seats.

READ MORE: http://on.rt.com/7aoc

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...