Wednesday, April 13, 2016

LAPORAN Emirates keletihan menunjukkan syarikat penerbangan UAE menolak krew kepada had (RT EKSKLUSIF) . . .



JamaliahYusofYacob RT telah mendapat bukti baru juruterbang UAE dan krew sedang diarahkan ke ambang keletihan. Rungutan mengejutkan oleh Emirates tarikh anak kapal dari awal April dan echo akaun tanpa nama dikongsi oleh kakitangan Flydubai berikut maut pertengahan Mac nahas kapal terbang.

Beberapa Laporan Aviation Safety kesilapan berkaitan keletihan di tempat kerja oleh krew kabin Emirates Airlines, disemak oleh RT, mengandungi aduan juruterbang mengalami keletihan, tidur mikro yang bertepatan dengan kesilapan prosedur, "kecerdasan rendah 'dan' sikap acuh tak acuh" manakala di udara.

Emirates fatigue reports show UAE airlines pushing crews to limits (RT EXCLUSIVE)

RT has obtained new evidence of UAE pilots and crews being pushed to the brink of exhaustion. The shocking grievances by the Emirates cabin crew date from early April and echo anonymous accounts shared by Flydubai staff following deadly mid-March plane crash.

A number of Aviation Safety Reports of fatigue-related errors on the job by Emirates Airlines cabin crews, reviewed by RT, contain complaints of pilots experiencing fatigue, micro sleeps which coincided with procedural errors, “low alertness” and “indifference” while in the air.

'Where are you flying? Stop! Stop!': Argument, panic in cockpit before #Flydubai #FZ981 crash - leaked recorder data (Ke mana anda terbang? Stop! Stop!: Hujah, panik dalam sebelum kokpit #Flydubai # FZ981 kemalangan - bocor data perakam!) http://on.rt.com/78c8

"Penerbangan malam dalam ke-3 berturut-turut bagi Capitan. Pelbagai kesilapan panggilan radio termasuk hilang daftar masuk dengan Muscat [nampaknya rujukan ibu negara Oman]. slip prosedur Pelbagai termasuk gagal untuk menghidupkan lampu pendaratan di cek dengan 10,000 kaki. Sekiranya acara bukan biasa berlaku pada peringkat akhir penerbangan, prestasi kapten akan telah terjejas. Nasib baik, pegawai yang pertama tidak pada corak jadual yang sama dan ditangkap paling slip, "kata seorang kakitangan Emirates 'menulis dalam yang dikemukakan" bentuk keletihan".

Dalam kes lain, hampir dalam setiap satu daripada bentuk-bentuk yang serupa, krew penerbangan yang disebut sama ada "bersama" atau "digabungkan" hari rehat bersama-sama dengan deprivations tidur sebelumnya, gabungan yang akhirnya membawa kepada prestasi yang lemah.

Third deep night flight in a row for the Capitan. Multiple radio call errors including missing check-in with Muscat [apparently referencing the capital of Oman]. Multiple procedural slips including failing to switch landing lights on with 10,000 ft checks. Should a non-normal event have occurred during the latter stages of the flight, the captain’s performance would have been impaired. Fortunately, the first officer was not on the same roster pattern and caught most slips,” one of the Emirates’ staffers wrote in the submitted “fatigue form”.

In other cases, almost in each of the similar forms, flight crews mentioned either “shared” or “combined” rest days together with previous sleep deprivations, a combination that eventually led to poor performance.

Read more: 60 Flydubai, Emirates pilots tell RT of fatigue, intimidation, misuse of authority (EXCLUSIVE) (Baca lebih lanjut: 60 Flydubai, Emirates juruterbang memberitahu RT keletihan, ugutan, penyalahgunaan kuasa (EKSKLUSIF)

Semua ini "laporan keletihan" Petugas Emirates mengemukakan sebelum April, minggu semata-mata selepas 19 Mac Flydubai tragedi di Rusia Rostov-on-Don membunuh semua 62 orang di atas kapal.

Hari selepas kemalangan maut FZ981, juruterbang bekerja untuk syarikat penerbangan UAE mula mendekati RT dengan syarat tidak mahu namanya disiarkan selepas bekas kapten Flydubai meniup wisel pada syarikat penerbangan itu ‘overworking’ krew penerbangannya "mati." Beliau berkongsi log penerbangan Alejandro Cruz Alava, bersama kapten pada FZ981 yang terhempas di selatan Rusia. Dokumen-dokumen lain yang beliau berikan menunjukkan juruterbang dan juruterbang junior khususnya ditugaskan perubahan penerbangan pelbagai berturut-turut.

Syarikat penerbangan di UAE adalah "berazam untuk melakukan apa sahaja untuk terus terbang kapal terbang ini, walaupun berbahaya," kata seorang Aviation Eksekutif UAE memberitahu RT dengan syarat tidak mahu namanya disiarkan selepas krew mula berkongsi akaun mereka. "Jika anda cuba untuk membimbing mereka melalui dengan cara yang teliti berdasarkan piawaian penerbangan antarabangsa dan peraturan-peraturan, anda akan menjadi musuh mereka. Mereka terlibat dalam perjuangan yang besar ke atas langit terbuka dengan syarikat penerbangan DUNIA di Eropah dan Amerika Utara, "katanya.

RT secara peribadi telah bercakap dengan bekas anak kapal kabin Emirates, salah seorang daripada mereka telah berkata bahawa beliau melihat beberapa kali "juruterbang tidur semasa tempoh kritikal penerbangan mereka."

All of these “fatigue reports” Emirates staff submitted earlier April, mere weeks after the March 19 Flydubai tragedy in Russia’s Rostov-on-Don killed all 62 people on board.

Days after the deadly FZ981 crash, pilots working for UAE airlines began reaching out to RT on condition of anonymity after a former Flydubai captain blew the whistle on the airline overworking its flight crew “to death.” He shared flight log of Alejandro Cruz Alava, co-captain on the FZ981 that crashed in Russian south. Other documents he provided showed pilots and junior pilots in particular being assigned multiple flight shifts in a row.

Airlines in the UAE are “determined to do whatever it takes to keep flying these airplanes, even dangerously,” an UAE Aviation Executive told RT on condition of anonymity after crews began sharing their accounts. “If you try to guide them through in a conscientious way based on international aviation standards and regulations, you will become their enemy. They are engaged in a huge fight over open skies with the world airlines in Europe and North America,” he added.

RT has personally spoken to former Emirates cabin crew members, one of whom has said that he saw several times “pilots sleeping during critical periods of their flights.”

Read more: Pilots ‘worked to death’: Flydubai whistleblower says fatigue-related crash predicted (RT EXCLUSIVE) (Baca lebih lanjut: Juruterbang bekerja setengah mati ': Flydubai pemberi maklumat berkata kemalangan yang berkaitan keletihan meramalkan (RT EKSKLUSIF)

"Sebagai senior Saya telah melihat banyak-banyak peristiwa di mana kita akan pergi ke dalam kokpit dan melihat juruterbang tidak tidur pada waktu rehat mereka, tetapi hanya tidur semasa tempoh kritikal penerbangan mereka, seperti semasa pergolakan, semasa pendaratan - hanya melihat mereka tidur nyenyak, "kata seorang bekas pramugari untuk Emirates kepada RT, mengingatkan ketakutan. "Ini akan menjadi pada penerbangan jarak jauh lebih 10 jam, dalam penerbangan ke banyak destinasi yang berbeza. Kita telah melihat bahawa pada kejadian biasa."

Bekas pramugara juga teringat bahawa atendan penerbangan sesama juga akan jatuh "tidur di tempat duduk mereka."

"Selalunya dalam laporan kejadian yang datang melalui terdapat anak-anak kapal yang sering membuka pintu ketika pesawat berada di atas tanah hanya kerana keletihan. Kerana mereka begitu letih, mereka tidak tahu apa yang mereka lakukan, "katanya, sambil menambah laporan seperti itu akan muncul setiap bulan lain.

Walau bagaimanapun, Emirates didakwa disiarkan untuk mengabaikan aduan.

“As a senior I have seen many-many occasions where we would go into the cockpit and see pilots sleep not on their breaks, but just asleep during critical periods of their flights, like during turbulence, during landing – just seen them fast asleep,” a former flight attendant for the Emirates told RT, recalling fear. “This would be on long haul flights over 10 hours, on flights to many different destinations. We have seen that on regular occurrences.”

The former steward has also recalled that his fellow flight attendants would also fall “asleep on their seats.”

“Often in the incident reports that came through there were crew that were often opening doors while the planes were on the ground just due to the fatigue. Because they were so tired, they did not know what they were doing,” he said, adding that reports like that would appear every other month.

However, Emirates allegedly opted to disregard the complaints.

Read more: ‘Modern day slavery for pilots’: More disturbing accounts of rules bent at Flydubai (Baca lebih lanjut: 'perhambaan hari moden untuk juruterbang: Akaun Lebih membimbangkan peraturan terbengkok di Flydubai)

"Ini adalah sesuatu yang Emirates akan sekali-kali mengaku," tambah bekas pramugara itu.

Seorang lagi bekas anak kapal bagi Emirates memberitahu RT bahawa syarikat itu akan meletakkan kesalahan untuk keletihan dan penyakit dengan pekerja.

"Ada apa-apa budaya ugutan dalam syarikat yang mereka akan membuat ia bunyi seperti ia adalah kesalahan anda, bahawa ini adalah tanggungjawab anda," katanya. "Sebagai contoh, jika saya memanggil sakit, jika saya memberitahu mereka bahawa saya keletihan [d], mereka akan membuat ia bunyi seperti . . . anda adalah orang berbuat demikian. "Ia tiada kaitan dengan syarikat itu, tidak menyalahkan syarikat. Kami tidak mahu mendengarnya."

Oleh kerana ayat-ayat RT menerima ala kadar, lebih ramai juruterbang mula mendekati mengadu tentang keletihan. Sesetengah daripada mereka berbanding keadaan kerja Flydubai kepada "perhambaan zaman moden".

Kurang daripada seminggu selepas ayat-ayat pertama, juruterbang dengan syarikat penerbangan Emirates yang juga berhubung dengan saluran melalui telefon atau e-mel untuk memberitahu tentang apa yang mereka tahu.

“This was something that Emirates would never ever admit,” the former steward added.

Another former crew member for Emirates told RT that the company would place the blame for fatigue and sickness with the employees.

“There is such a culture of intimidation in the company that they would make it sound like it’s your fault, that this is your responsibility,” he said. “For example, if I call in sick, if I tell them I’m fatigue[d], they will make it sound like ... you are the one doing this. ‘It has nothing to do with the company, don’t blame the company. We don’t want to hear it.’”

As the revelations RT received snowballed, more pilots started reaching out to complain about fatigue. Some of them compared Flydubai work conditions to “modern day slavery”.

Less than a week after the first revelations, pilots with the Emirates airline also reached out to the channel by phone or email to tell about what they know.

Read more: Black boxes of crashed Flydubai plane decoded, no onboard system malfunctions found – investigators (Baca lebih lanjut: kotak hitam pesawat Flydubai terhempas dinyahkod, tiada kerosakan sistem di atas kapal dijumpai - penyiasat)

Seorang bekas pilot Emirates berkata syarikat penerbangan itu telah menyimpan wang dengan mengupah kurang juruterbang daripada yang diperlukan untuk menampung beban kerja.

Satu lagi juruterbang masih bekerja di Emirates bersetuju, mengatakan bahawa syarikat itu "tidak dapat menggaji juruterbang yang cukup untuk membuat untuk kerugian."

Dalam komen baru-baru ini, Emirates berkata ia tidak akan "menyokong" mana-mana tuduhan tanpa nama yang dilaporkan oleh RT, menekankan bahawa sistem Pengurusan Risiko Pilot Keletihan yang "secara berterusan mengkaji corak jadual krew penerbangan dan mengkaji sebarang maklum balas yang diterima daripada juruterbang kami."

Walau bagaimanapun, berikutan beban aduan keletihan, Emirates sebahagiannya disemak semula polisi mereka. Menurut e-mel dalaman RT dikaji semula, bermula 1 Jun 2016 ia melanjutkan berhenti sebentar untuk penerbangan Chicago untuk "kira-kira 50 jam."

"Ia adalah keputusan yang baik tetapi mengapa menunggu sehingga Jun untuk melakukan perubahan itu. Ia adalah didorong keselamatan tetapi kemudian mereka perlu bertindak balas serta-merta! Dengan perubahan yang mereka mengakui bahawa ada sesuatu yang salah dengan berhenti sebentar ini, "kata seorang bekas juruterbang memberitahu RT.

One former Emirates pilot said that the airline was saving money by hiring fewer pilots than necessary to cover the workload.

Another pilot still working at Emirates concurred, saying that the company was “not able to employ enough pilots to make up for the losses.”

In a recent comment, Emirates said it could not “substantiate” any of the anonymous allegations reported by RT, stressing that its Pilot Fatigue Risk Management system ”continuously examines flight crew roster patterns and reviews any feedback received from our pilots.”

However, following a load of fatigue complaints, Emirates partially revised their policies. According to an internal email RT reviewed, starting June 1, 2016 it extended a layover for a Chicago flight to “approximately 50 hours.”

“It is a good decision but why wait till June to do the change. It is safety driven but then they need to react immediately! With the change they admit that something was wrong with this layover,” a former pilot told RT.

READ MORE: http://on.rt.com/79vr

LAIN KALI: 'Cakap Siang Pandang-pandang, Cakap Malam Dengar-dengar' . . .



Ayat-ayat MAMAT ini, dia kata dalam kata-kata lain tidak boleh SOKONG blok kominis tapi saya percaya SONGKOK, baju, butang baju, Jam tangan, Kursi yg dia dudok tu pvc atau kulit campur ke, kasut, setoking, seluar dalamNya, baju singlet, pembesar suara hatta pingan mangkuk, periuk belanga, cawan, gelas minuman dah pun bekurun-kurun sebelum mamat ni dilahirkan di DUNIA ini dia tak tau ke, semuanya 'made in CHINA' blok kominis

Persoalan:

1) Dia ni penguna tegar barang2 dari blok kominis

2) Anak bini kaum keluarga dia juga penguna tegar barang2 blok kominis

3) Dia cakap apa ni, CAKAP A Dia buat B (dia suruh kita buat betul tapi dia sendiri menyeleweng) apa maknaNYA = Dalam bahasa DUNIA, Putar belit, dalam bahasa agama Munafik !!!

4) Bolehkah kita percaya dia ni???

5) Periksa dulu apa yang di pakai, (terutama semasa nak buat rakaman) apa yang digunakan sebelum CAKAP yang nyata sumbang ni, sedangkan MALAYSIA telah menisytiharkan, PERTAMA, Hubungan MALAYSIA CHINA yang TERBAIK dalam SEJARAH Dan yang Ke-2 Hubungan MALAYSIA CHINA Antara Keutamaan yang Tertinggi, dengan blok kominis apa maknanya ini ! INI boleh menyebabkan Kemarahan, Negara China !???

What are YOU talking about, YOU are talking round about !?



Mengata dulang paku serepeh, Mengata orang 
engkau yang lebih . . .

Ideology atau ideologi terletak di minda, untuk menentukan Ideology seseorang, perlu mencari bukti kukuh bahwa Idealogy yang digunakan berpungsi terhadap seseorang. (namun Ideology dalam minda tidak cukup tanpa ‘things’ atau buktiNyata dalam bentuk barangan)

Ideology itu akan menjadi kepercayaan dan seterusnya mereka akan menjadi pengikut yang sangat setia tanpa sebarang kata bantahan menerima dengan penuh kerelaan tanpa sebarang pesoalan.

Lazinnya mereka menyimpan dalam bentuk barang-barang (buktiNyata A to Z). Sebenarnya mereka merupakan penyumbang paling besar yang boleh menentukan kekuatan dan perkembangan kepada Idealogy itu.

Ada satu rahsia tersembunyi yang tidak dapat dikesan, (kecuali pengasas Ideology itu sendiri yang tahu) “YOU cannot leave me behind, YOU will be with me, until YOU DIE”. Itu lah cara Ideology itu telah berkerja untuk anda (Its works for you).

p.s. hatta Akhir hayat, 'Reality ending Of your life' kain kapan yang menemani dalam liang lahat 'made in China' . . .


Syufaat  Syria, China & Rusia Kenapa ?:  

Syufaat atau (pertolongan) HUBUNGAN, Kenegaraan (hari ini dipanggil hubungan Diplomatik), Rasulullah Shalla'Allahu Alayhi wa Sallam pada 3 NEGARA ini, iaitu:

Syria (Syam) Orthodox & perdagangan

CHINA (Diplomatik dan perdagangan)

Rusia (Diplomatic & Alliance)

PERTAMA, Syria (Syam):- HUBUNGAN (Syufaat) Rasulullah Shalla'Allahu Alayhi wa Sallam berdagang ke negara Kristian Orthodox Syam (Syria).

Ketika Abu Talib mengetahui bahawa Khadijah (yang mana beliau sebelum Islam adalah penganut agama Kristian Orthodox) sedang menyediakan barang dagangan yang akan dibawa dengan Kafilah Quraisy ke Syam, ia memanggil anak saudaranya Muhammad yang ketika itu sudah berusia 25 tahun . . .

CHINA :-  HUBUNGAN (Syufaat) Rasulullah Shalla'Allahu Alayhi wa Sallam pada Negara China Diplomatik dan perdagangan melalui para Sahabat Radhiyallahu Anhu.

Sejarah Kedatangan Islam ke China berlaku 1400 tahun pada abad ke-7 Masihi dalam zaman Khalifah Uthman Ibn Affan Radhiyallahu Anhu di tanah Arab dan zaman Dinasti Tang di China.

Alam MALAyu pada abad itu masih dibawah pengaruh Hindu-Buddha, sebagaimana menurut catatan I Cing, pendeta Buddha China yang datang ke ibu kota Sriwijaya di Palembang dan bermukim selama 6 bulan di situ pada abad tersebut. Islam berkembang berikutan dengan kemunculan beberapa buah kerajaan Islam di Pasai dan Perlak di persekitaran Selat Melaka pada abad ke-13 Masihi.

Kedatangan Islam ke China melalui 2 Jalan Sutera, iaitu Jalan Sutera Laut dan Jalan Sutera Darat. Jalan Sutera Laut dari Semenanjung Arab ke Guanzhou dan Guangzhou di tenggara China, sementara Jalan Sutera Darat pula dari Semenanjung Arab melalui Asia Tengah dan Xinjiang hingga ke Xi’an, ibu kota provinsi Shanxi.

RUSIA :- HUBUNGAN (Syufaat) Rasulullah kepada yang pertama untuk Rusia, hubungan (Alliance atau bergabung) ISLAM dan Kristian Orthodox Rusia (Rujuk hadith megenai - Islam Alliance with RUM AkhirZaman).

Yang ke-2, RUSIA telah Islam sejak 1300 tahun (kurun ke-8M) ~ 100 tahun selepas kewafatan Rasulullah Shalla'Allahu Alayhi wa Sallam.


Isyarat Rasulullah Shalla'Allahu Alayhi 
wa Sallam DiAkhirZAMAN . . .

Al-Bukhari meriwayatkan dari Abu Hurairah Radhiyallahu Anhu. sabda Rasulullah SalAllahu Alayhi was Sallam. "Demi Allah yang menggenggam jiwaku. Tidak lama lagi Isa putra Maryam akan turun kepadamu sebagai hakim yang adil. Dia akan mematahkan salib, membunuh babi dan membatalkan Cukai, Dan (waktu itu) harta melimpah ruah, Sehingga tidak ada seorang pun yang mau menerima zakatnya, dan sehingga satu kali sujud (nilainya) lebih baik daripada DUNIA seisinya. (Riwayat Muslim di dalam kitab iman hadis 220)

Kemudian Abu Hurairah mengatakan, "Bacalah Jika kamu mau, Huru-hara Hari Kiamat  . . .

Firman Allah Taala: "Dan tidak seorang pun dari Ahli Kitab, kecuali akan beriman kepadanya (Isa) sebelum kematiannya. Dan pada Hari Kiamat Isa akan menjadi saksi terhadap mereka."  (An Nisa QS 4:159)

RUM timur & RUM barat . . .



Who is Rum TODAY ? . . .



Nasihat Rasulullah dalam menghadapi 
hURu-hARA ‘Kerusuhan’ . . .

Dalam menghadapi hURu-hARA ‘Kerusuhan’ Rasulullah Shallallahu Alaihi wa Sallam menasihat agar kita tabah menangung penganiayaan dan menghindarkan diri, jangan ikut bergabung melakukan kejahatan.

FASAD at WORKs ‘hURu-hARa DUNIA


Siapa Cipta ISIS ? Untuk APA ???

Demikian sebagaimana diriwayatkan oleh Abu Daud dari Abu Musa Al-Asy’ari, Rasulullah Shallallahu Alaihi wa Sallam bersabda,

“Sesungguhnya akan terjadi bermacam-macam hURu-hARA menjelang Hari Kiamat bagaikan potongan-potongan malam yang gelap, dimana seseorang  di pagi mukmin, lalu petang harinya menjadi kafir. Di petang hari mukmin, lalu pagi harinya menjadi kafir. 

Orang duduk lebih baik daripada yang berdiri. Orang yang berjalan lebih baik daripada yang belari. Maka dari itu, patahkan busur-busurmu, (anak panah) potong-potonglah talinya, dan hemtamlah pedang-pedangmu dengan batu. 

Lalu jika salah seorang dari kamu sekalan dimasuki (rumahnya), maka TIRU lah yang terbaik diantara kedua putera ADAM”.



Siapa Cipta NAZI. USSR. Kominis MALAYA dan ISIS ? Untuk APA ???



JEJAK Kominis MALAYA ? Siapa Cipta Kominis ?



Jejak tinggalan Chin peng @bani Israel yg hilang . . .


Kelayakan Syurga Allah atau (panduan ke Syurga) . . .

Contoh: Sekiranya hendak menjadi seorang doctor, anda perlu menjadi ‘medical student’ untuk mendapatkan sijil kedoctoran lebih kurang berapa tahun? Untuk melayakan diri, menjadi seorang doctor yang diakui oleh pesatuan doctor-doctor, itu baru doctor?

Nak masok Syurga Allah Ta'ala tak ada kelayakan ke? Main BO ye?

TAK kan Orang Syirik, Orang makan RIBA, Orang Derhaka, Orang Ingkar, Orang yang mempersoalkan kata2 Rasullah Shallallahu Alaihi wa Sallam,  yang nyata2 melangar perintah2 Allah Taala, TAK kan, Allah Ta’ala luluskan!?

Fakta Sejarah 1400 thn vs. Sejarah 70thn ?



Kisah Sekampong berjalan Senget . . .

Ini kisah Cikgu Kadir (arwah ‘Fatihah) cikgu agama saya, ketika itu saya berusia 9 tahun. Satu hari dalam 1 sesi pembalajaran beliau menceritakan dalam kampong itu semua orang2 disitu, berjalan senget.

Tapi pada suatu hari muncul lah seorang yang berjalan tegak, semua orang tak boleh terima, melihat keadaan orang yang berjalan tegak itu, mereka mengatakan orang yang berjalan tegak itu adalah salah, kerana selama ini mereka semuanya berjalan senget.

Jadi Cikgu Kadir berpesan, sambil tersenjum lebar, jangan jadi orang sekampong yang semuanya senget, yang senget itu sesat dan salah.

Orang yang berjalan tegak itu hanya seorang (1 dalam 1000)

UJIAN: ‘SIAPA’ 1 IN 1000 (1 dalam 1000)

Hadis Qudsi yang diriwayatkan oleh Bukhari didalam Sahihnya. Dari Abu Sa'id Al 'Khudri Radhi 'Allahu Anhu.

Rasulullah Shalla'Allahu Alayhi wa Sallam bersabda:

"Allah berfirman pada hari kiamat: "Wahai Adam!" Adam menyahutnya:

"Kami sambut panggilanMu wahai Tuhan kami dan demi kebahagiaan yang Engkau curahkan kepada kami."

Lalu baginda dipanggil lagi dengan 1 panggilan:

"Sesungguhnya Allah memerintahkan kepadamu untuk memisahkan rombongan keturunanmu untuk dihantar ke dalam neraka.

"Adam bertanya: "Apakah yang dimaksudkan dengan rombongan ke neraka itu?" Allah menjelaskan: "Ambil dari tiap-tiap 1000, 999 orang."

Ketika dilaksanakan perintah itu (terjadilah berbagai peristiwa) seperti orang yang sedang hamil, gugur kandungannya, anak-anak kecil serta merta beruban dan kelihatan orang-orang seakan-akan mabuk tapi sebenarnya mereka tidak mabuk, (hanyalah) gambaran seksaan Allah yang sangat dahsyat (ketika itu).

Orang-orang (yang hadir mendengar pada waktu itu) merasa ngeri sehingga berubah pucat warna muka mereka. Lalu Nabi Shallaalahu Alayhi wa Sallam menerangkan: "Diambil dari yAKJUj dan mAKJUj 999 dan dari kamu, 1.

Jika kamu dibandingkan dengan orang yang sangat ramai itu, ibarat sehelai bulu berwarna hitam yang terdapat pada seekor lembu jantan yang berwarna putih.

Sesungguhnya aku mengharapkan agar kamu menempati 1/4 penghuni syurga. "Lalu kami semuanya bertakbir tanda gembira. Kemudian baginda menyambung lagi: "Menempati satu 1/3 penghuni syurga."

Lalu kami bertakbir lagi tanda gembira. Kemudian baginda menyambung lagi: "Menempati separuh penghuni syurga." Maka kami pun bertakbir lagi." (Hadis riwayat Al 'Bukhari)



Rasulullah mERAIKAn Kemenangan ROM . . .

Firman Allah TA’ala: “Dalam masa tidak sampai 10 tahun. Kepada pentadbiran Allah jualah terpulang segala urusan, sebelum berlakunya dan sesudah berlakunya; dan pada ketika berlakunya (kemenangan Rom 1400 thn yg lalu) itu, orang-orang yang beriman akan bergembira (meraikanNya)” (Surah Ar RUM - QS 30: 4)


FSB busts ISIS-linked cell with explosives planning 
terror attack in southern Russia . . .

Russia’s Federal Security Service (FSB) has detained the members of a radical Islamic group, which recruited fighters for Islamic State and planned a terror attack in the southern Volgograd Region.



Perkhidmatan Keselamatan Persekutuan Rusia (FSB) telah menahan anggota kumpulan Islam radikal, yang merekrut pejuang Negara Islam (IS) dan merancang serangan keganasan di Wilayah selatan Volgograd.

Ideologi atau (kefahaman Negara Islam (IS, yang sebelum ini ISIS/ISIL)

+ Tangkapan BuktiNyata seperti:

(Things) Barang-barangan yang berkaitan ideologi Negara Islam (IS)



KUASA solar 24/7 (sekurang-kurangnya jika hujan) dalam kejayaan konsep berteknologi . . .


© Fabian Andres Cambero/Reuters

JamaliahYusofYacob Graphene Super-nipis dan panel solar adalah kedua-dua idea2 yang hebat, tetapi menggabungkannya, menghasilkan keputusan yang hampir ajaib. Sekumpulan penyelidik dari ‘Ocean University China’ di Qingdao telah menemui bahan hebat boleh lakukan untuk tenaga bersih apabila diperkenalkan kepada air.

Sekian lama ahli-ahli sains di DUNIA telah dikejutkan tentang bagaimana untuk mengeluarkan potensi maksimum daripada tenaga solar, yang bagi alasan yang jelas tidak boleh didapati 24/7. Jawapannya ditemui dalam sifat-sifat yang wujud dalam graphene, ahli-ahli sains sesuatu yang masih terus meneroka.

Para penyelidik dikemukakan bahawa DUNIA boleh mengeluarkan tenaga menggunakan panel solar walaupun ketika hujan, atau pada waktu malam. Keupayaan ini dicapai melalui tindak balas kimia yang berlaku apabila titisan air yang diperkenalkan untuk graphene.

Solar power 24/7 (at least if it rains) in breakthrough tech concept . . .

Super-thin graphene and solar panels are both great ideas, but combining them produces near-magical results. A group of researchers from the Ocean University of China in Qingdao has discovered what the wonder material can do for clean energy when introduced to water.

For so long the world’s scientists were stumped as to how to extract the maximum potential from solar energy, which for obvious reasons is not available 24/7. The answer was found in the properties inherent in graphene, something scientists are still continuing to explore.

The researchers posited that the world can easily extract energy using solar panels even when it’s raining, or during night time. This capability is achieved via a chemical reaction that happens when water drops are introduced to graphene.


Read more: China proposes $50tn global renewable energy network (Baca lebih lanjut: China mencadangkan $ 50tn rangkaian tenaga boleh diperbaharui global)

Tetapi tidak hanya mana-mana air yang lama akan melakukan silap mata. Ia adalah air hujan yang penyelidik selepas itu, kerana ia terdiri daripada pelbagai bahan kimia lain yang termasuk garam, yang boleh berpecah kepada ion positif dan negatif. Lembaran graphene menggantikan panel biasa memisahkan ion positif dan bercas negatif, yang akan menjana tenaga elektrik.

Untuk membuktikan bahawa kerja-kerja konsep, ahli-ahli sains yang digunakan nipis sel solar pewarna-sensitif yang murah, kemudian ditambah satu lapisan nipis graphene di atas. Sandwic yang terhasil kemudian diletakkan di atas lapisan oksida indium timah dan plastik. Ion-ion cas positif kemudian bertindak balas dengan graphene, menghasilkan dua lapisan yang mengandungi elektron. Sekarang ini dua lapisan bahagian mula berinteraksi dengan ion negatif-didakwa di lapisan bawah. Perbezaan caj antara mereka adalah cukup untuk mewujudkan arus elektrik.

Menggunakan air sedikit masin, penyelidik mencapai 6.53 peratus kecekapan semasa penukaran dari solar kepada tenaga elektrik, dan menghasilkan beratus-ratus microvolts.

Pada masa ini ini semua masih 'bukti konsep,' tetapi itu dikatakan bahagian yang paling penting, kerana pasukan Universiti Ocean menetapkan untuk memperbaiki dan menyelesaikan sebarang sifat-sifat dalam idea. Mereka berharap teknologi akan menjadi sentiasa ada pada masa akan datang, serta menyumbang kepada mempercepatkan perubahan dasar dalam bidang tenaga boleh diperbaharui.

Pasukan itu kini menganalisis air hujan untuk mendedahkan pelbagai ion ia mengandungi dan meletakkan mereka untuk digunakan. Ini tidak mudah kerana mereka biasanya ditemui dalam kepekatan yang agak rendah, tetapi kemajuan sudah pasti dibuat.

Wonder-bahan graphene ditemui kurang daripada satu dekad yang lalu, dan telah menemui jalan ke dalam berbagai teknologi setiap hari. Ia memperoleh seluruh terkenal terima kasih kepada luar biasa, kualiti yang melengkung itu. Ia juga bukan kali pertama ahli-ahli sains telah terfikir untuk menggunakan graphene untuk penambahbaikan dalam penjanaan tenaga solar - sebenarnya, ia tidak walaupun kali pertama tahun ini.

Sebelum itu pada 2016, ahli-ahli sains British tiba di bahan berasaskan graphene-mampu menyimpan haba ambien dan cahaya. Ia merupakan lonjakan besar, seperti yang kita telah hanya diketahui panel solar berkesan dalam cahaya matahari langsung. Konsep baru, bagaimanapun, mahu mereka untuk menjadi praktikal mana-mana sahaja dan masih menangkap dan menyimpan sebarang haba tidak langsung dan ringan untuk kegunaan masa depan.

But not just any old water will do the trick. It's rain water that the researchers are after, because it consists of various other chemicals including salts, which can split up into positive and negative ions. The graphene sheets in place of ordinary panels separate the positively and negatively charged ions, thus generating electricity.

To prove that the concept works, the scientists used a cheap thin dye-sensitized solar cell, then added a thin layer of graphene on top. The resulting sandwich was then placed atop a layer of indium tin oxide and plastic. The positively-charged ions then interact with the graphene, producing a double layer that contains the electrons. Now this top double layer begins to interact with the negatively-charged ions in the layer below. The charge difference between them is enough to create an electrical current.

Using slightly salty water, the researchers achieved 6.53 percent efficiency during conversion from solar to electric power, and produced hundreds of microvolts.

At the moment this is all still ‘proof of concept,’ but that’s arguably the most important part, as the Ocean University team sets out to refine and iron out quirks in the idea. They hope the technology will become ubiquitous in future, as well as contribute to speeding up policy changes in the sphere of renewable energy.

The team is now analyzing rain water to uncover the variety of ions it contains and put them to use. This is not easy as they’re normally found in quite low concentrations, but progress is certainly being made.

Wonder-material graphene was discovered less than a decade ago, and has already found its way into all sorts of everyday technologies. It earned wide renown thanks to its uncanny, bendy qualities. It’s also not the first time scientists have thought of using graphene for improvements in solar power generation – in fact, it's not even the first time this year.

Earlier in 2016, British scientists arrived at a graphene-based material capable of storing ambient heat and light. This is a big leap, as we’ve only known solar panels to be effective in direct sunlight. This new concept, however, wants them to be practically anywhere and still capture and retain any indirect heat and light for future use.

READ MORE: http://on.rt.com/79o9

N. Korea menguji enjin ICBM baru, mempunyai keupayaan untuk memusnahkan Washington DC . . .


Pemimpin Korea Utara Kim Jong Un tonton latihan pelancaran roket balistik Tentera Strategik Tentera Rakyat Korea (KPA) di lokasi yang tidak diketahui (North Korean leader Kim Jong Un watches the ballistic rocket launch drill of the Strategic Force of the Korean People's Army (KPA) at an unknown location) © KCNA/Reuters

JamaliahYusofYacob Sesuai dengan janji-janji awal iaitu ujian menghamburkan kata-kata-naik ICBM dan keupayaan nuklear, Korea Utara telah mengumumkan ujian bawah sebuah enjin peluru berpandu baru, menurut KCNA negeri yang dikendalikan. Pemimpin Kim Jong-un berkata Pyongyang kini boleh menyerang Washington DC.

Ujian enjin peluru berpandu balistik antara benua "berpuas hati semua indeks sains dan teknologi," lapor KCNA.

Dan impian Kim Jong-un yang mempunyai keupayaan untuk menyerang musuh-musuh jauh juga boleh menjadi kenyataan, jika disahkan. Menurut kenyataan oleh pemimpin, ujian "dengan syarat jaminan firma untuk pemasangan satu lagi bentuk serangan nuklear apabila imperialis Amerika Syarikat dan kuasa-kuasa lain yang bermusuhan.

N. Korea tests new ICBM engine, boasts of capability to destroy Washington DC

In keeping with its earlier promises of ramped-up testing of its ICBM and nuclear capabilities, North Korea has announced the ground test of a new missile engine, according to state-run KCNA. Leader Kim Jong-un says Pyongyang can now strike Washington DC.

The test of the intercontinental ballistic missile engine “satisfied all scientific and technological indexes,” KCNA reported.

And Kim Jong-un’s dream of having the ability to strike enemies far away could also be a reality, if confirmed. According to a statement by the leader, the test “provided a firm guarantee for mounting another form of nuclear attack upon the US imperialists and other hostile forces.


A North Korean long-range rocket is launched into the air at the Sohae rocket launch site, North Korea, in this photo released by Kyodo February 7, 2016 (Korea Utara jarak jauh roket dilancarkan ke udara di tapak pelancaran roket Sohae, Korea Utara, dalam foto ini dikeluarkan oleh Kyodo 7 februari 2016) © Kyodo/Reuters

Read more: #PanamaLeaks: British banker linked to North Korea’s nuclear research (Baca lebih lanjut: #PanamaLeaks: bank British dikaitkan dengan penyelidikan nuklear Korea Utara)

"Sekarang DPRK antara benua roket balistik dengan kepala peledak nuklear yang lebih kuat dan menyimpan apa-apa cesspool kejahatan di bumi termasuk tanah besar Amerika Syarikat dalam julat yang menarik kami dan menjadikan mereka menjadi abu," Kim dilaporkan mengumumkan, sambil menambah bahawa terdapat "perlu mempelbagaikan serangan nuklear bermakna di peringkat yang lebih tinggi untuk menghadapi ancaman yang sentiasa lebih meningkatkan nuklear dan kesembarangan imperialis dan dengan itu tegas kaunter pembinaan senjata nuklear dalam bentuk barangan."

Pada hari Rabu Kim mengumumkan keupayaan baru dibangunkan Pyongyang untuk melancarkan kepala peledak nuklear kecil pada peluru berpandu pertengahan.

Korea Utara penghalang nuklear telah membawa kepada Washington dan sekutu Asia Tenggara untuk mengadakan latihan di rantau ini untuk menentang ancaman Kim. Tetapi ini nampaknya hanya memburukkan lagi keadaan, menyebabkan jalan-atas sehingga penyelidikan senjata.

Walaupun Kim hadir pada percubaan untuk enjin baru, tidak ada perkataan tentang apa yang model adalah berkenaan. Terdapat juga ada perkataan sama ada ia adalah reka bentuk enjin bahan api pepejal atau cecair. Cecair adalah lebih murah, tetapi pepejal adalah lebih senyap dan boleh dilancarkan dengan kurang amaran terlebih dahulu.

Pyongyang telah menerbitkan ujian dengan meningkatkan berlagak megah-megah sejak Januari 6, tarikh ujian nuklear ke-4.

“Now the DPRK can tip new type inter-continental ballistic rockets with more powerful nuclear warheads and keep any cesspool of evils in the Earth including the US mainland within our striking range and reduce them to ashes,”  Kim reportedly announced, adding that there was a “need to diversify nuclear attack means at a higher level to cope with the ever-more increasing nuclear threats and arbitrariness of the imperialists and thus decisively counter nukes in kind.”

On Wednesday Kim announced Pyongyang’s newly developed ability to mount a miniature nuclear warhead on a mid-range missile.

The North Korean nuclear deterrent has led to Washington and its Southeast Asia allies to stage drills in the region to defy Kim’s threats. But this appears to only aggravate the situation, resulting in a ramp-up up of weapons research.

While Kim was present at the trial run for the new engine, there was no word as to exactly what model was in question. There was also no word on whether it’s a solid or liquid fuel engine design. Liquid is cheaper, but solid is more silent and can be launched with less advance warning.

Pyongyang has been publicizing its tests with increasing glee since January 6, the date of its fourth nuclear test.

Read more: ‘Hey, Obama’: N. Korea lambastes US president in nuclear-themed letter from ‘Lincoln’ 

Baca lebih lanjut: 'Hei, Obama': N. Korea menegur Presiden Amerika dalam surat nuklear bertemakan dari 'Lincoln' http://on.rt.com/79vc



READ MORE: http://on.rt.com/79l6

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...