Wednesday, April 13, 2016

LAPORAN Emirates keletihan menunjukkan syarikat penerbangan UAE menolak krew kepada had (RT EKSKLUSIF) . . .



JamaliahYusofYacob RT telah mendapat bukti baru juruterbang UAE dan krew sedang diarahkan ke ambang keletihan. Rungutan mengejutkan oleh Emirates tarikh anak kapal dari awal April dan echo akaun tanpa nama dikongsi oleh kakitangan Flydubai berikut maut pertengahan Mac nahas kapal terbang.

Beberapa Laporan Aviation Safety kesilapan berkaitan keletihan di tempat kerja oleh krew kabin Emirates Airlines, disemak oleh RT, mengandungi aduan juruterbang mengalami keletihan, tidur mikro yang bertepatan dengan kesilapan prosedur, "kecerdasan rendah 'dan' sikap acuh tak acuh" manakala di udara.

Emirates fatigue reports show UAE airlines pushing crews to limits (RT EXCLUSIVE)

RT has obtained new evidence of UAE pilots and crews being pushed to the brink of exhaustion. The shocking grievances by the Emirates cabin crew date from early April and echo anonymous accounts shared by Flydubai staff following deadly mid-March plane crash.

A number of Aviation Safety Reports of fatigue-related errors on the job by Emirates Airlines cabin crews, reviewed by RT, contain complaints of pilots experiencing fatigue, micro sleeps which coincided with procedural errors, “low alertness” and “indifference” while in the air.

'Where are you flying? Stop! Stop!': Argument, panic in cockpit before #Flydubai #FZ981 crash - leaked recorder data (Ke mana anda terbang? Stop! Stop!: Hujah, panik dalam sebelum kokpit #Flydubai # FZ981 kemalangan - bocor data perakam!) http://on.rt.com/78c8

"Penerbangan malam dalam ke-3 berturut-turut bagi Capitan. Pelbagai kesilapan panggilan radio termasuk hilang daftar masuk dengan Muscat [nampaknya rujukan ibu negara Oman]. slip prosedur Pelbagai termasuk gagal untuk menghidupkan lampu pendaratan di cek dengan 10,000 kaki. Sekiranya acara bukan biasa berlaku pada peringkat akhir penerbangan, prestasi kapten akan telah terjejas. Nasib baik, pegawai yang pertama tidak pada corak jadual yang sama dan ditangkap paling slip, "kata seorang kakitangan Emirates 'menulis dalam yang dikemukakan" bentuk keletihan".

Dalam kes lain, hampir dalam setiap satu daripada bentuk-bentuk yang serupa, krew penerbangan yang disebut sama ada "bersama" atau "digabungkan" hari rehat bersama-sama dengan deprivations tidur sebelumnya, gabungan yang akhirnya membawa kepada prestasi yang lemah.

Third deep night flight in a row for the Capitan. Multiple radio call errors including missing check-in with Muscat [apparently referencing the capital of Oman]. Multiple procedural slips including failing to switch landing lights on with 10,000 ft checks. Should a non-normal event have occurred during the latter stages of the flight, the captain’s performance would have been impaired. Fortunately, the first officer was not on the same roster pattern and caught most slips,” one of the Emirates’ staffers wrote in the submitted “fatigue form”.

In other cases, almost in each of the similar forms, flight crews mentioned either “shared” or “combined” rest days together with previous sleep deprivations, a combination that eventually led to poor performance.

Read more: 60 Flydubai, Emirates pilots tell RT of fatigue, intimidation, misuse of authority (EXCLUSIVE) (Baca lebih lanjut: 60 Flydubai, Emirates juruterbang memberitahu RT keletihan, ugutan, penyalahgunaan kuasa (EKSKLUSIF)

Semua ini "laporan keletihan" Petugas Emirates mengemukakan sebelum April, minggu semata-mata selepas 19 Mac Flydubai tragedi di Rusia Rostov-on-Don membunuh semua 62 orang di atas kapal.

Hari selepas kemalangan maut FZ981, juruterbang bekerja untuk syarikat penerbangan UAE mula mendekati RT dengan syarat tidak mahu namanya disiarkan selepas bekas kapten Flydubai meniup wisel pada syarikat penerbangan itu ‘overworking’ krew penerbangannya "mati." Beliau berkongsi log penerbangan Alejandro Cruz Alava, bersama kapten pada FZ981 yang terhempas di selatan Rusia. Dokumen-dokumen lain yang beliau berikan menunjukkan juruterbang dan juruterbang junior khususnya ditugaskan perubahan penerbangan pelbagai berturut-turut.

Syarikat penerbangan di UAE adalah "berazam untuk melakukan apa sahaja untuk terus terbang kapal terbang ini, walaupun berbahaya," kata seorang Aviation Eksekutif UAE memberitahu RT dengan syarat tidak mahu namanya disiarkan selepas krew mula berkongsi akaun mereka. "Jika anda cuba untuk membimbing mereka melalui dengan cara yang teliti berdasarkan piawaian penerbangan antarabangsa dan peraturan-peraturan, anda akan menjadi musuh mereka. Mereka terlibat dalam perjuangan yang besar ke atas langit terbuka dengan syarikat penerbangan DUNIA di Eropah dan Amerika Utara, "katanya.

RT secara peribadi telah bercakap dengan bekas anak kapal kabin Emirates, salah seorang daripada mereka telah berkata bahawa beliau melihat beberapa kali "juruterbang tidur semasa tempoh kritikal penerbangan mereka."

All of these “fatigue reports” Emirates staff submitted earlier April, mere weeks after the March 19 Flydubai tragedy in Russia’s Rostov-on-Don killed all 62 people on board.

Days after the deadly FZ981 crash, pilots working for UAE airlines began reaching out to RT on condition of anonymity after a former Flydubai captain blew the whistle on the airline overworking its flight crew “to death.” He shared flight log of Alejandro Cruz Alava, co-captain on the FZ981 that crashed in Russian south. Other documents he provided showed pilots and junior pilots in particular being assigned multiple flight shifts in a row.

Airlines in the UAE are “determined to do whatever it takes to keep flying these airplanes, even dangerously,” an UAE Aviation Executive told RT on condition of anonymity after crews began sharing their accounts. “If you try to guide them through in a conscientious way based on international aviation standards and regulations, you will become their enemy. They are engaged in a huge fight over open skies with the world airlines in Europe and North America,” he added.

RT has personally spoken to former Emirates cabin crew members, one of whom has said that he saw several times “pilots sleeping during critical periods of their flights.”

Read more: Pilots ‘worked to death’: Flydubai whistleblower says fatigue-related crash predicted (RT EXCLUSIVE) (Baca lebih lanjut: Juruterbang bekerja setengah mati ': Flydubai pemberi maklumat berkata kemalangan yang berkaitan keletihan meramalkan (RT EKSKLUSIF)

"Sebagai senior Saya telah melihat banyak-banyak peristiwa di mana kita akan pergi ke dalam kokpit dan melihat juruterbang tidak tidur pada waktu rehat mereka, tetapi hanya tidur semasa tempoh kritikal penerbangan mereka, seperti semasa pergolakan, semasa pendaratan - hanya melihat mereka tidur nyenyak, "kata seorang bekas pramugari untuk Emirates kepada RT, mengingatkan ketakutan. "Ini akan menjadi pada penerbangan jarak jauh lebih 10 jam, dalam penerbangan ke banyak destinasi yang berbeza. Kita telah melihat bahawa pada kejadian biasa."

Bekas pramugara juga teringat bahawa atendan penerbangan sesama juga akan jatuh "tidur di tempat duduk mereka."

"Selalunya dalam laporan kejadian yang datang melalui terdapat anak-anak kapal yang sering membuka pintu ketika pesawat berada di atas tanah hanya kerana keletihan. Kerana mereka begitu letih, mereka tidak tahu apa yang mereka lakukan, "katanya, sambil menambah laporan seperti itu akan muncul setiap bulan lain.

Walau bagaimanapun, Emirates didakwa disiarkan untuk mengabaikan aduan.

“As a senior I have seen many-many occasions where we would go into the cockpit and see pilots sleep not on their breaks, but just asleep during critical periods of their flights, like during turbulence, during landing – just seen them fast asleep,” a former flight attendant for the Emirates told RT, recalling fear. “This would be on long haul flights over 10 hours, on flights to many different destinations. We have seen that on regular occurrences.”

The former steward has also recalled that his fellow flight attendants would also fall “asleep on their seats.”

“Often in the incident reports that came through there were crew that were often opening doors while the planes were on the ground just due to the fatigue. Because they were so tired, they did not know what they were doing,” he said, adding that reports like that would appear every other month.

However, Emirates allegedly opted to disregard the complaints.

Read more: ‘Modern day slavery for pilots’: More disturbing accounts of rules bent at Flydubai (Baca lebih lanjut: 'perhambaan hari moden untuk juruterbang: Akaun Lebih membimbangkan peraturan terbengkok di Flydubai)

"Ini adalah sesuatu yang Emirates akan sekali-kali mengaku," tambah bekas pramugara itu.

Seorang lagi bekas anak kapal bagi Emirates memberitahu RT bahawa syarikat itu akan meletakkan kesalahan untuk keletihan dan penyakit dengan pekerja.

"Ada apa-apa budaya ugutan dalam syarikat yang mereka akan membuat ia bunyi seperti ia adalah kesalahan anda, bahawa ini adalah tanggungjawab anda," katanya. "Sebagai contoh, jika saya memanggil sakit, jika saya memberitahu mereka bahawa saya keletihan [d], mereka akan membuat ia bunyi seperti . . . anda adalah orang berbuat demikian. "Ia tiada kaitan dengan syarikat itu, tidak menyalahkan syarikat. Kami tidak mahu mendengarnya."

Oleh kerana ayat-ayat RT menerima ala kadar, lebih ramai juruterbang mula mendekati mengadu tentang keletihan. Sesetengah daripada mereka berbanding keadaan kerja Flydubai kepada "perhambaan zaman moden".

Kurang daripada seminggu selepas ayat-ayat pertama, juruterbang dengan syarikat penerbangan Emirates yang juga berhubung dengan saluran melalui telefon atau e-mel untuk memberitahu tentang apa yang mereka tahu.

“This was something that Emirates would never ever admit,” the former steward added.

Another former crew member for Emirates told RT that the company would place the blame for fatigue and sickness with the employees.

“There is such a culture of intimidation in the company that they would make it sound like it’s your fault, that this is your responsibility,” he said. “For example, if I call in sick, if I tell them I’m fatigue[d], they will make it sound like ... you are the one doing this. ‘It has nothing to do with the company, don’t blame the company. We don’t want to hear it.’”

As the revelations RT received snowballed, more pilots started reaching out to complain about fatigue. Some of them compared Flydubai work conditions to “modern day slavery”.

Less than a week after the first revelations, pilots with the Emirates airline also reached out to the channel by phone or email to tell about what they know.

Read more: Black boxes of crashed Flydubai plane decoded, no onboard system malfunctions found – investigators (Baca lebih lanjut: kotak hitam pesawat Flydubai terhempas dinyahkod, tiada kerosakan sistem di atas kapal dijumpai - penyiasat)

Seorang bekas pilot Emirates berkata syarikat penerbangan itu telah menyimpan wang dengan mengupah kurang juruterbang daripada yang diperlukan untuk menampung beban kerja.

Satu lagi juruterbang masih bekerja di Emirates bersetuju, mengatakan bahawa syarikat itu "tidak dapat menggaji juruterbang yang cukup untuk membuat untuk kerugian."

Dalam komen baru-baru ini, Emirates berkata ia tidak akan "menyokong" mana-mana tuduhan tanpa nama yang dilaporkan oleh RT, menekankan bahawa sistem Pengurusan Risiko Pilot Keletihan yang "secara berterusan mengkaji corak jadual krew penerbangan dan mengkaji sebarang maklum balas yang diterima daripada juruterbang kami."

Walau bagaimanapun, berikutan beban aduan keletihan, Emirates sebahagiannya disemak semula polisi mereka. Menurut e-mel dalaman RT dikaji semula, bermula 1 Jun 2016 ia melanjutkan berhenti sebentar untuk penerbangan Chicago untuk "kira-kira 50 jam."

"Ia adalah keputusan yang baik tetapi mengapa menunggu sehingga Jun untuk melakukan perubahan itu. Ia adalah didorong keselamatan tetapi kemudian mereka perlu bertindak balas serta-merta! Dengan perubahan yang mereka mengakui bahawa ada sesuatu yang salah dengan berhenti sebentar ini, "kata seorang bekas juruterbang memberitahu RT.

One former Emirates pilot said that the airline was saving money by hiring fewer pilots than necessary to cover the workload.

Another pilot still working at Emirates concurred, saying that the company was “not able to employ enough pilots to make up for the losses.”

In a recent comment, Emirates said it could not “substantiate” any of the anonymous allegations reported by RT, stressing that its Pilot Fatigue Risk Management system ”continuously examines flight crew roster patterns and reviews any feedback received from our pilots.”

However, following a load of fatigue complaints, Emirates partially revised their policies. According to an internal email RT reviewed, starting June 1, 2016 it extended a layover for a Chicago flight to “approximately 50 hours.”

“It is a good decision but why wait till June to do the change. It is safety driven but then they need to react immediately! With the change they admit that something was wrong with this layover,” a former pilot told RT.

READ MORE: http://on.rt.com/79vr

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...